Βήματα για την Ανανέωση της ψηφιακής υπογραφής – ψηφιακών πιστοποιητικών

Βήμα 1: Υπεύθυνη δήλωση στην Πύλη gov.gr

Ο ενδιαφερόμενος μεταβαίνει στο www.gov.gr στην αίτηση – υπεύθυνη δήλωση (ΥΔ) για έκδοση ΨΠ και τη δημιουργεί.

Η ΥΔ έχει τυποποιημένο κείμενο. Ο χρήστης την επιλέγει και αυθεντικοποιείται  με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet ή με e-banking.

Στη συνέχεια, ο χρήστης λαμβάνει κωδικούς επιβεβαίωσης με SMS στο κινητό και προχωράει στη δημιουργία της ΥΔ.

Η ΥΔ που δημιουργείται έχει ένα μοναδικό κωδικάριθμο, τον οποίο κρατάμε για να χρησιμοποιήσουμε στο επόμενο βήμα.

Αναλαμβάνουμε την αίτηση έκδοσης ψηφιακής υπογραφής.

Βήμα 2: Ηλεκτρονική αίτηση μέσω της εφαρμογής της ΑΠΕΔ

Ο ενδιαφερόμενος εκτελεί τα παρακάτω:Συνδέεται στην εφαρμογή https://services.aped.gov.gr/apedcitizen/login με τα διαπιστευτήρια του Taxisnet.

Υποβάλλει αίτημα έκδοσης ΨΠ.
Τα βασικά πεδία είναι προσυμπληρωμένα (ανάκτηση από το web service της ΑΑΔΕ).

  • Συμπληρώνει προαιρετικά στοιχεία επικοινωνίας: ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email), διεύθυνση κατοικίας.
  • Συμπληρώνει τον κωδικάριθμο της αίτησης-ΥΔ του gov.gr.
  • Επιλέγει υποβολή του αιτήματος.
  • Γίνεται αυτόματα έλεγχος στα βασικά πεδία (όνομα, επώνυμο, ΑΦΜ) ανάμεσα σε ανακτηθέντα στοιχεία ΑΑΔΕ και αίτηση gov.gr.
  • Τα στοιχεία εμφανίζονται στον ενδιαφερόμενο και καλείται να επιβεβαιώσει ότι έχει διαβάσει τους όρους χρήσης.
  • Υποβάλλει την ηλεκτρονική αίτηση.

Αν όλα αυτά σας κούρασαν και δεν θέλετε να απασχολήστε καλέστε μας και θα τα αναλάβουμε όλα εμείς!

ΚΕΠ

Βήμα 3: Μετάβαση σε ΚΕΠ

  • Ο ενδιαφερόμενος μεταβαίνει σε οποιοδήποτε Εντεταλμένο Γραφείο -ΚΕΠ (Κατάλογος ΚΕΠ που εξυπηρετούν πολίτες για Ψηφιακές Υπογραφές) για να γίνει η φυσική ταυτοποίηση, έχοντας μαζί του το ταυτοποιητικό έγγραφο που έχει δηλώσει στην ηλεκτρονική αίτηση στο gov.gr.
  • Ο υπάλληλος ταυτοποιεί τον ενδιαφερόμενο και επιβεβαιώνει την ορθότητα των στοιχείων της ΥΔ του gov.gr. Ελέγχει την ταύτιση των στοιχείων ανάμεσα στην ΥΔ και την αίτηση της ΑΠΕΔ. Αν δεν υπάρχει ταύτιση θα ακυρώνεται το αίτημα.
  • Ο υπάλληλος διορθώνει, αν απαιτείται, τα πεδία που μπορεί να επεξεργαστεί [ονοματεπώνυμο (λατινικά), διεύθυνση, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email)]. Η λατινική γραφή του ονοματεπωνύμου θα είναι ίδια με αυτή που αναφέρεται στο ταυτοποιητικό έγγραφο.
  • Το αναγνωριστικό του ταυτοποιητικού εγγράφου (ταυτότητα ή διαβατήριο) εισάγεται αυτόματα από την αίτηση gov.gr. Το ταυτοποιητικό έγγραφο πρέπει να είναι το ίδιο με αυτό που έχει εισάγει στην αίτηση gov.gr ο ενδιαφερόμενος και είναι είτε ταυτότητα (αστυνομική ή στρατιωτική), είτε διαβατήριο.
  • Ο υπάλληλος του ΕΓ ολοκληρώνει την ταυτοποίηση και καταχώρηση του αιτήματος («Ολοκλήρωση ενεργειών»). Αυτόματα αποστέλλεται μήνυμα (SMS) στο κινητό του ενδιαφερόμενου που ενημερώνει ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς η φυσική ταυτοποίηση.
    Στο portal, στην οθόνη διαχείρισης ΨΠ του ενδιαφερόμενου, θα αναγράφεται ότι έχει γίνει η ταυτοποίηση από Εντεταλμένο Γραφείο καθώς και ο μοναδικός αναγνωριστικός αριθμός.
  • Η αίτηση προωθείται αυτόματα στην Αρχή Εγγραφής όπου ολοκληρώνεται η έγκριση της αίτησης του ενδιαφερόμενου μέσα σε διάστημα έως 30 ημερών  (Συνήθως αυθημερόν).

Βήμα 4: Όλη την υπόλοιπη διαδικασία θα την ολοκληρώσουμε εμείς

  1. Παραλαβή από εμάς του ΕΔΔΥ σας (παραλαβή του από συνεργάτη μάς Για εντός Θεσσαλονίκης) ή με Courier της επιλογής σας.
  2. Εγκατάσταση της Ανανέωσης της Ψηφιακής σας Υπογραφής στο ΕΔΔΥ σε ειδικά διαμορφωμένους υπολογιστές.
  3. Κόστος υπηρεσίας 90€